söndag 11 oktober 2009

Socker likamed gift?

Jag vet inte om det är för att jag så sällan äter socker nuförtiden, som min kropp blivit extra känslig? Igår blev det fika på dagen med Jenny och hennes familj, sen godis på kvällen när tjejerna var här. Idag har jag sovit mig igenom hela dagen! Det är inte första gången jag blivit sådär klen efter socker-intag! Drack varm oboy igår också, kakao blandat med socker och sen laktosfri varm mjölk på det. Funderar över den där laktosfria mjölken också, mår inte alltid hundra av den heller känns det som.

Jag tror mjölken ryker till förmån för soja-mjölk. Brukar inte vara så förtjust i den i början, men sen när jag vant mig tycker jag att den är riktigt god! =) Sockret får jag se hur jag gör med. Gillar inte att utesluta saker, men vettefan om jag kommer att sakna sockret med tanke på hur jag mår av det..

Finns ju så mycket annat som är gott och som jag mår fin-fint av, popcorn t ex! Popcorn är underbart! Å min mage å kropp säger inte ifrån efter popcorn-ätande heller! :-)

Inga kommentarer: