lördag 24 oktober 2009

Snälla grannar!

Jag har turen att ha väldigt snälla och trevliga grannar i mitt hus! I förrgår när jag skulle iväg och jobba mitt sista nattpass denna turen uppstod ett problem när jag skulle iväg. Jag är ingen hejare på att backa när jag ska ut från parkeringen, men hittills har det gått bra! Nu kom jag dock ohyggligt nära bilen bredvid när jag skulle ut och blev till sist ståendes och vågade varken köra bakåt el framåt av rädsla att skrapa bilen bredvid! Var 99% säker på att ägaren till denna bil är en granne på våningen ovanför mig, så jag skyndade mig in för att plinga på när klockan var nästan tio på kvällen!

Råkade först plinga på fel dörr och väcka upp en annan stackars granne, hans hundar började skälla som galna och när jag plingat på rätt dörr öppnades dörren bakom och denna killen stack ut huvudet. Bad om ursäkt för att jag plingat på fel dörr och han sa att det var lugnt och pös tillbaka in. Sen öppnade han med volvon, som står bredvid min pärla på parkeringen. Som tur var, både hemma och vaken. Jag förklarade mitt dilemma och han följde med mig ut. Han sa att det inte gjorde nåt om jag skulle repa hans bil för den var så gammal, men man vill ju ändå inte göra det! Väl ute på parkeringen sa han att det nog inte var nåt problem att backa, att det skulle gå bra, men jag vågade inte försöka, så då hoppade han in i bilen och backade ut den åt mig! :D

Jag tackade så mycket, han gick in till sig igen och jag drog iväg till jobbet! Glad man blir att man har så vänliga och hjälpsamma människor i sin omgivning! :-)

Inga kommentarer: