onsdag 21 oktober 2009

Sleepless...!


Till följd av mitt vålds-sovande igår, kan jag icke sova idag! Har gjort reiki och en timmes behandling ska ju motsvara 3 timmars sömn, så det är ju alltid något iaf! Har flyttat om bordet och stolarna i köket och det blev jättebra! Druckit varm (laktosfri of course) mjölk med honung, roddat i några lådor, kikat tradera och nu funderar jag på om jag ska börja rensa i garderoben..? Kan ju ändå inte sova och det finns inget mer lönlöst än att lägga sig och försöka pressa sig till att sova, det ger motsatt effekt!

Hoppas på att slockna nån timme längre fram på dagen, så att jag orkar natten sen! 2 nätter kvar nu! Sweeeeeeeeeeeet! :D

6 kommentarer:

Jennie sa...

Jag är nyfiken på reiki, har läst lite löst om det bara. Har du nån sida på nätet man kan läsa och lära? :)

Susanne Löfgren sa...

Oj, jag har ingen vidare koll på internetsidor tyvärr.. Det svåra är att det finns så mycket skitsnack och sånt som bara är flum inom den här branschen och det gäller lite att "hamna rätt" tror jag!

Reiki är en av många healing-former! Jag använder det för att slappna av och behandlar bara mig själv. :) Reiki-energin får du genom att bli initierad av en reiki-lärare, sen har du den livet ut! Jag har gått reiki steg I och reiki steg II, det var några år sen på båda nu!

Jag vet inte riktigt hur den fungerar, vi fick lära oss en del teori och även historia på kurserna, men jag var aldrig så intresserad av det, jag vet bara ATT det funkar för mig, och det var liksom nog :)

Jag gick för en kvinna som heter Eva Terä, hon var kanon, passade mig bra då hon var "som en vanlig människa" inte sådär asknas-flummig, om du förstår hur jag menar?

Hittade en sida nu, vet inte om det står så mkt där dock, hittade den när jag sökte på min lärares namn!

http://www.reikiforeningen.se/?nav=omoss

Här en till jag hittade

http://www.reikinetwork.se/

Hoppas du hittar nåt där! =)

Susanne Löfgren sa...

Vad jag också kan säga om reiki, är att det tagit lång tid och många år för mig att komma dit jag kommit nu, hade antagligen massor av blockeringar, men den har verkligen hjälpt mig, rensat ut en masa gammal "skit" ilska, sorg och annat jag stängt inne. Därför tycker jag att det är så klockrent att "ha den" själv. Går man på behandling kostar det ju några hundra och det hade blivit dyrt för mig i längden.

Nu har jag fått upp intresse för nåt som heter reconnective healing och funderar på att gå kurs i det oxå!

Jennie sa...

Åh tackar att du tog dig tid att svara så :))) ska kolla in de där länkarna. Känner att jag skulle behöva testa nåt sånt där eller dyl själv.

Anonym sa...

Hej Susanne.
Jag vet att du bara avskyr mig, men tänker ändå tipsa dig om att det kanske inte är laktosen du blir dålig av.
Kanske är det mjölkproteinet. Även laktosfria produkter, och även vissa kryddor ex. aromat innehåller mjölkprotein.
Jag har via nya jobbet kommit i kontakt med många mjölkproteinintolleranta, och det dom beskriver påminner mycket om problemen du har/haft.
Kanske värt att testa, även om det kommer från mig
/Sol

Susanne Löfgren sa...

Jag avskyr dig inte, långt ifrån! Jag ville bara ha lite tid.. Kom ihåg vem det var som klippte :) Tack för tipset! /Susanne