måndag 19 oktober 2009

ALLT har en mening!

Allt som sker i livet har någon mening!! Satt precis och tänkte på det här med träningen t ex, tänk vad många viktiga älskade människor i mitt liv som jag träffat genom den! SMs:ade nyss med min älskade vän Micke, som jag brukade träna med förut när han bodde här i Östersund, nu är han sen några år tillbaka boendes i Lidköping, där han fortfarande är väldigt aktiv med sin träning (vet nog ingen annan som är så i farten som honom) och även där jobbar som kock :) Han fyller nämligen år imorgon, men börjar sin resa imorgon tidigt på morgonen, ska till thailand och ha lite semester!

Om jag inte hade sysslat med träningen hade jag aldrig träffat honom!

Genom träningen träffade jag också min bästa vän Novie som nu bor i Stockholm. Jag brukar inte kalla någon min bästa vän så, men hon har blivit det! Hon är den jag alltid anförtror mig till, vi har ett speciellt band emellan oss och hon förstår mig alltid! Vi språkades först via ett träningsforum på internet som fanns på den tiden. Hon skulle flytta till Östersund och jag tipsade om gym här. När hon väl flyttat hit visade det sig att hon gick i samma skola, i samma klass som min syster! När vi bara träffat varandra nån enstaka gång åkte vi ner till fitnessfestivalen (2005) tillsammans och hade en härlig helg ihop nere i götet! Det var allt från tuggummi fastkletat under skorna och spårvagn som åkte fel (ja - helt sant!!). Där var början till en vänskap som kommer att vara livet ut!

Det var också träningen som förde mig samman med min kära vän Lisa som bodde här i Östersund ett par år. Hon är numera tillbaka i Göteborg där hon bor med sin sambo och hund och väntar sitt första barn! Det var längesen vi sågs nu, men de letar hus och när allt är klart, barnet kommit och allt lugnat ner sig, planerar jag att åka och hälsa på henne! Jag kommer ihåg hennes första fitnesstävling och alla våra resor till Sundsvall för poseringsträning, dräkter som skulle sys, alla våra galna träningspass! Jag kommer ihåg söndagarna då vi alltid åt ute. Jag kommer ihåg alla gånger vi degade i sängen, glodde på TV, smaskade godsaker och skrattade så tårarna sprutade! Jag kommer ihåg alla gånger hon kom och lagade mat till oss hemma hos mig och Jocke, matlagningstokig som hon var! Kommer speciellt ihåg en gång när vi alla var sugna på pannkakor och hon stekte pannkakor för kung och fosterland! Trodde vi skulle äta ihjäl oss! :) Saknar henne så mycket och ofta!!

Det var också på gymmet jag lärde känna min fina vän Markus. Ödmjuka fina kloka Markus, nuförtiden umgås vi på våra filmkvällar istället för att träna, då vi inte befinner oss på samma gym längre!

Träningen och jag har inte alltid haft en helt okomplicerad relation till varandra, varken träningen eller maten, men den har fört in så mycket gott i mitt liv! Nu när jag är i balans, njuter jag verkligen på en helt ny nivå av träningen och vad den skänker mig!

Vännerna.. jag har så många av dem! Helt underbara är de! Vissa har jag mött genom träningen, andra genom mina jobb, magdansen, skolan, internet eller på helt andra sätt! =)

Ni vet vilka ni är och jag älskar er alla!!! :)

Inga kommentarer: