tisdag 13 oktober 2009

Livet på macken!

Åh nu har jag haft en sån där fantastisk jobbnatt igen! Var lite tussig och trött när jag kom till jobbet, men piggnade till! Hade besök av så många härliga glada människor! Flera som var in sa att de kommer dit minst lika mycket för mitt glada leende och en pratstund med mig, som för att handla! Fick också höra av flera att jag alltid är glad och strålar! Vilka underbara komplimanger! Sånt där kan verkligen göra min natt! Jag blir så himla glad när människor säger högt de fina tankar de tänker! Jag försöker själv komma ihåg att göra det!

Andreas var in å hälsade på mig och vi hade en massa roliga och djupa diskussioner medan jag for omkring och städade! Securitas-killarna var in också, de är också alltid lika trevliga att surra med! :)

På morgonen kom älskade H in! Han är ju så underbar! Tänk om alla människor vore som honom? Han hjälpte mig med en grej och jag sa till honom att vilken tur det är att han finns där och hjälper mig på morgnarna! Han blev så himla glad och svarade: Åh vad söt du är när du säger sådär, jag älskar dig när du säger så! :) Rara underbara människa, jag blev faktiskt lite tårögd!

Ibland tänker jag på honom och tycker att det känns lite synd på nåt sätt, han pratar så ofta om att han vill finna kärleken och att han ska "fråga chans" på nån tjej (jo han har provat det med mig oxå förut, men han tycker jag är omöjlig som alltid svarar nej ;) ). Just människor som är funktionshindrade eller vad man ska kalla det, han är ju liksom så "ok" el vad man ska säga, såpass att han vill ha en "vanlig" tjej, inte en som är som han själv. Usch vad nedlåtande det ser ut när jag skriver, men jag menar det inte så! Jag kan bara tänka mig att när man inte är så "gravt" funktionshundrad eller vad man ska säga, så hamnar man kanske lite mellan stolarna på nåt sätt.

Men för tusan, han verkar alltid så pigg och glad, så han verkar ju inte må dåligt på nåt sätt och han är ju inte den som ger upp eller tappar hoppet! :)

Nu ska jag försöka ge det där sovandet en chans.. är alltid så pigg när jag kommer hem på morgonen och så har jag varit ute en sväng med hundarna i friska luften vilket piggade upp ytterligare! Men nu ska jag krypa ner i sängen med hundarna och göra lite reiki, då brukar jag faktiskt somna efter en stund! :)

Må väl!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Aaaaw vad söt han verkar :) undrar vem det är, om det är nån som brukar åka färdtjänst eller han kanske tar sig fram själv.

cabten sa...

Hej igen.
Skoj att få heja på dig i den där tidiga morronstunden.
Härligt att höra ett glatt hej knappt man kommit in genom dörren och man är själv nästan nyvaken.
Hoppas du sovit gott nu och att du får en härlig dag.

=)

Susanne Löfgren sa...

Jennie - han är så himla go! Han har körkort å egen bil, så han tar sig fram för egen maskin! Inte så gravt alltså eller vad man ska säga, men ändå inte riktigt "som oss andra". Han har en störtskön syn på livet! :)

cabten - tack desamma! Jag var nog som piggast där på morgonkvisten! Har bara sovit 2 tim idag, men bara två nätter kvar nu så det känns lugnt! :)