söndag 25 oktober 2009

Jobb-svacka!

Ja, jag befinner mig i en svacka nu gällande mitt jobb.. Jag ÄR otroligt tacksam över att jag faktiskt HAR ett jobb i dessa dagar då det är nedskärningar överallt och många jag känner har förlorat eller är på väg att förlora sina jobb. Jag trivs oftast väldigt bra på mitt jobb och det är tack vare alla underbara, fantastiska, glada, härliga kunder!

Dock är det vissa småsaker ibland, som jag inte borde bry mig om, men som gör att jag tappar sugen. För att ta ett exempel, en av nätterna under mina sista nattpass, så var allt tip-top på morgonen när jag lämnade över till dagpersonalen. En av dem som kommer dit på morgonen börjar gnälla över en hamburgare som jag råkar glömma kvar på värmning. Sånt gör mig så jävla trött och less, att vissa personer ALDRIG säger något bra, bara gnäller när de hittar nåt fel någon gång. Det får en ju att känna sig som att allt man gör är skit..

Jag känner ofta att jag verkligen inte kommer till min fulla rätt på mitt arbete. Att de kvaliteter som jag besitter inte är något jag får visa i mitt arbete. Jag har så mycket att ge och på vissa sätt är jag rätt person på fel plats. Även om service är min grej, jag är glad och trevlig och gör ett bra arbete. Dock skulle jag komma så mycket mer till min fulla rätt i ett annat arbete. När jag jobbade på häktet kände jag verkligen det! Där kände jag att jag gjorde ett kanonjobb, att jag kom till min fulla rätt. Att jag verkligen, verkligen var rätt person på rätt plats!

Jag är ju dock glad över mitt jobb nu när det verkar som att det varken blir någon anstalt eller häkte här i Östersund. Jag är lite less just nu bara. Jag behöver få vara det en stund ibland. Känna att jag nog emigrerar långt bort någonstans och hittar på något helt annat än vad jag gör nu. Ibland behöver man få säcka ihop en stund för att kunna resa sig sen. Känna tacksamhet och glädje igen!

7 kommentarer:

Veronica sa...

usch sånt där är inte kul, när man verkligen ansträngt sig för att göra ett bra jobb och det enda man får höra är det negativa. då är det inte konstigt man tappar sugen! du får dra till norge du med ;D här är det lätt som en plätt att få jobb!

Jennie sa...

Visst är det förbannat drygt när man aldrig får uppskattning för det man gör... förstår dig. :/ jag ska maila dig så fort jag orkar... vet att jag dröjt länge med svaret nu, men det kommer. :)

Susanne Löfgren sa...

Veronica - så är det..! Jag är så fantastiskt hemkär så jag vet inte om jag skulle palla norge, om jag blir för less kanske jag får ge det en chans! Bor du borta hela tiden?

Jennie - drygt var ordet sa bill.. ordet var drygt sa bull! Angående mail - känn lugnet! :) Absolut ingen panik, jag skriver när ja känner för d och för att ja känner för d just då, å är ingen som väntar mig snabba svar eller svar öht :) D hoppas ja du vet! :)

Veronica sa...

samma här, jag är oerhört hemkär men samtidigt är det skönt att slippa undan lägenhetsrenoveringen ett tag, blir här sammanlagt 3 månader sen får jag se vad som händer när ja kommer hem i december :]

Susanne Löfgren sa...

Veronica - spännande att se vad som sker sen då! :) Betalar du för dubbla boenden under tiden? *nyfiken i en strut* :)

Veronica sa...

nej lyckligtvis har ett av mina syskon hyrt in sig i min lya och får samtidigt förmånen att passa mina kissemissar :D hade blivit svårt att hyra ut en lägenhet utan lister till någon man inte känner :P haha!

cabten sa...

Hej igen.
Känner igen det där med att inte känna sig uppskattad här också. Tycker man jobbar och jobbar. Men vad får man för det. Vet man ska känna sig lyckligt lottad kanske att man har ett jobb. Men känner att det kanske är nog nu. Bara man visste vad man skulle vilja jobba med. Dessutom blev man idiotförklarad sist jag jobba. Taxi var ju bara något man kunde jobba med tillfälligt, absolut inte på heltid. Ev kunde man leva ensam, men familj kunde man inte ha. Gissa om man sucka djupt då man åkte därifrån.

Hoppas du haft en bra helg. Att bion är bra nu.

Just kommit hem efter en tur till S-vall i helgen. Firat en liten 2-årig tjej =) nu kanske man kan slappna av i ensamheten en stund innan man ska lägga sig.

Natti!