måndag 1 juni 2009

Att ge sig själv CRED!!

Det är grymt viktigt att ge sig själv lite cred då och då! Ganska ofta t o m!

Jag själv har lätt att lägga fokus på mindre bra saker jag gör, eller saker jag inte alls gör! Ibland när jag jämför mig själv med andra människor, så vill jag vara bra på allt som de är bra på! Men jag glömmer att jag är bättre än dem på andra saker! Alla har vi våra styrkor och svagheter och alla kan inte vara bra på allt! Ibland "plockar" jag ihop alla de där sakerna och ska minsann vara så jävla asbra på dem! Plockar lite från nån person, lite på nån annan. Och JAG ska kunna alla de där sakerna, PLUS det jag redan kan och är bra på!

Om någon exempelvis är jättebra på ekonomi och har järnkoll på allt sånt, då värderar jag det skyhögt och tänker shiiit vilken bra och duktig människa! Och så klankar jag lite på mig själv för att jag inte är lika bra på det. MEN jag glömmer att JAG har en massa bra sidor som kanske inte den där ekonomiskt sinnnade människan har! Att jag har bra hand med människor, att jag är väldigt omtänksam och att jag är en bra medlare. Dessa egenskaper kanske inte den andra människan har, så varför ska JAG vara så in i bombens bra? Ingen är perfekt! Men ibland är det precis som att jag tror det!

Det är bra att vilja mycket, att vara driven! Det är en styrka OCH en svaghet! För allt kan lätt bli ett enda virrvarr där man tappar bort sig nånstans på vägen!

När det gäller träning, så kan jag få för mig att, ja, jag går ju bara mina promenader och tränar mina styrkepass.. kondition är inte riktigt min grej. Jag borde allt börja cykla eller springa eller något annat flåsfrämjande! MEN HALLÅ! Nu ska jag ge mig själv cred istället! Jag styrketränar faktiskt! Det gör långtifrån alla! Och mina promenader, som kan vara väldigt långa och raska, de ser jag inte ens som träning, det är ju "bara" promenader! Men någon annan kanske skulle känna sig superduktig om den var ute och gick varje dag! Och promenader ÄR ändå promenader! jag älskar mina promenader och just därför blir de av! :D

Den bästa träningen är den som blir av! Träning ska vara rolig och lustfylld, så jag håller mig nog till min älskade styrketräning och mina härliga promenader! Just därför att jag älskar dem!

Jag är bra! På mitt sätt! Precis som du är bra på ditt sätt! ;-)

Inga kommentarer: