måndag 1 juni 2009

Att vara singel...

... innebär inte att man automatiskt letar efter någon att lägga sin kärlek på! För första gången i mitt snart 30-åriga liv känner jag mig trygg i mig själv! Det är en härlig känsla, den där känslan att jag inte behöver någon! Jag har det bra som jag har det och som det är nu vill jag inte ha det på något annat sätt heller! Självklart behöver vi alla kärlek, men kärlek finns i många former, inte bara kärleken till en partner! Kärlek kan vara kärleken från familjen, från vännerna, från älskade hundarna, kärlek till sig själv! :)

Detta är hur jag känner här och nu! Jag kan inte svara på hur jag kommer att känna imorgon eller ens nästa vecka, känslor är en färskvara! Det är dock skönt att känna sig nöjd med sin tilllvaro som det är!

Och den dagen jag känner mig redo för någon igen - är det många saker som ska klaffa! Det känns komplicerat, samtidigt som jag nånstans tror att det är ganska enkelt!

Inga kommentarer: