torsdag 4 juni 2009

Rätt bra dag! :)

Somnade ju aldrig föregående natt, först efter åtta på morgonen kunde jag sova! Det gör mig egentligen inte så mkt, det enda tråkiga är när jag känner mig uttråkad och ingen annan är vaken! Glad att Robin jobbade natt så jag kunde sms-terrorisera honom! :-)

Provade allt, allt, allt för att kunna somna, men det var lönlöst. Nu torsdagkväll börjar ny nattjobbarvecka, så då är det t o m bra att jag har dygnet felvänt! ;-)

Vaknade först vid halv fyra på eftermiddan å kände mig totalt väck! Drog igång lite kaffe, som jag äntligen kände sug efter, vill aldrig ha kaffe när jag är sjuk. Piggnade till lite men kände mig ändå seg. När jag väl fick igång mig själv, stack jag iväg och handlade kycklingfiléer, massa frysta hallon, och så blutsaft (flytande järntillskott). Har känt mig så otroligt trött ett tag, och det känns inte som att det enbart varit förkylningen. Har varit så sjukligt blek sista dagarna också och det slog mig att jag brukar alltid bli ruskigt blek när jag har järnbrist.

Alltid när jag har järnbrist smakar blutsaften helt underbart, det är som att kroppen känner att den behöver det! Så var det även denna gång, skulle lätt kunnat svepa hela flaskan, men nöjde mig med 3 klunkar till att börja med. Känner mig redan lite piggare och mer välmående i kroppen! Tog en klunk nu på kvällen också.

När jag handlat klart drog jag och hälsade på Robin och inspekterade hans nya härliga och toksnygga soffa! En sån ska jag också ha nån gång när jag bor större! :) Hade jätteroligt som vanligt och en massa diskussioner förstås! Satt där hela kvällen med snorig näsa, röda ögon och inpackning fulla håret, såg nog inte riktigt klok ut! Skönt med vänner man känner sig bekväm med!

Inatt ska jag som vanligt glo lite TV och kanske slänga på madagaskar-filmen! Känner mig stärkt inför min nattvecka iaf! Det kommer bli en tuff helg med tanke på att det är studenten och jämtlands stora pris på travet!

Mitt mål på jobbet nu är att BEHÅLLA LUGNET! No matter what! När jag blir stressad kan jag knappt le mot kunderna ens, allt det roliga försvinner och inte går det bättre eller snabbare för att jag stressar upp mig heller - tvärtom! Jag jobbar ständigt på det, att behålla lugnet! Vissa nätter funkar det, andra inte! Men det är som med all utveckling som sker: Två steg framåt, ett tillbaka! Jag vet med mitt förnuft att om det är galet mkt folk hinner man inte med på samma sätt! Och jag vet att ingen dör om inte golvet är skinande rent på morgonen när dagpersonalen kommer, eller om jag inte hunnit med riktigt allt! Men ibland inser jag det inte riktigt, stressar som en idiot och kastar mig mellan kassadisken (när kunderna kommer) och de andra göromålen som den värsta superwoman!

FOKUS på lugn och fin som sagt. Lugn och glad Susanne, vilket är trevligare både för kunderna, mig själv och förmodligen mina kollegor också när de löser av mig! :-) Kanske ska köra armbandsknepet för att påminna mig själv! (Eller gummisnoddsknepet som Robin tipsade om!)

Livet är HÄR och NU! *note to self*

Inga kommentarer: