söndag 7 juni 2009

Svennefester!

Hade en diskussion för några dagar sedan med en vän som är av utländsk härkomst. Han sa att; ta inte illa upp, men jag har så svårt för "svennefester"! Det ska drickas så förbannat och säger man ifrån att det är bra, jag är nöjd, så vill de truga på en ändå. Man ses som en torris om man tackar nej.

Jag är benägen att hålla med honom! Varför ska det drickas så förbannat jämt? Jag sa till honom att de vännner jag har, känner jag mig bekväm med och därför behöver jag inte dricka i deras sällskap. Jag kan absolut tycka att det är gott med ett glas vin ibland, eller en kall öl en varm sommardag! Men just detta med att festa en massa och hälla i sig en massa alkohol, det känns som att det är något folk gör bara pga osäkerhet. För att de inte vågar saker annars. Kanske inte ens vågar vara sig själva?

Inga kommentarer: