tisdag 16 juni 2009

Satsar på mig själv och en hållbar livsstil!

Min jobbiga dag med magen, har fått mig att bestämma mig! Nu blir det lågkolhydratskost 4ever för min del! Efter allt experimenterande genom alla år, är det vad som fungerat allra bäst för min känsliga lilla mage! Jag är tacksam över att ha hittat en lösning!

Mina tankar har kretsat lite kring, att jag inte vill vara besvärlig, t ex om jag blir bortbjuden på middag till någon. Jag känner mig nog krånglig pga att jag inte tål mjölken. MEN det blir inte besvärligare än vad jag gör det! Mitt välmående och min hälsa är viktigast! De flesta rätter fungerar ju, bara jag har möjlighet att plocka bort kolhydraterna! Min familj och släkt har aldrig knusslat över sådana saker och det tror jag inte att andra heller kommer att göra faktiskt, inte de som är mina riktiga vänner iaf! :)

Jag är tacksam över att jag lärt mig min mage mer och mer genom åren! De dagar då jag till slut blev så dålig att jag kunde kräkas i en hel vecka för att allt slutat fungera, de är förbi! Det har tagit tid, mycket experimenterande och många år för att utröna något sånär vad som fungerar och inte, men jag tror att jag lärt mig det mesta vid det här laget! Det går lite i perioder också, ibland fungerar det bättre, ibland sämre. Men jag tror det är viktigt för mig nu att verkligen anamma en ny livsstil och leva efter den, så att jag kan förebygga att det blir såhär som det blev nu!

Insikten känns skön! Må väl och sköt om er! =)

Inga kommentarer: