söndag 14 juni 2009

Godmorgon!

Godmorgon! :-)

Känner mig pigg, glad och laddad för en ny dag! Min kompis som skulle följa med mig på promenaden hade skickat sms vid fem imorse och fortfarande inte somnat, så han bangade! ;-) Mig gör det inget, då kör jag som vanligt min älskade mp3 och håller rejält tempo istället! Mozart hänger med som vanligt! Jag brukar ta med mig bara honom på morgonpromenaden och gå långt och hålla tempot uppe. Sen ger jag hundarna frukost när jag kommer hem, och tar sedan ut Jonatan på en egen promenad! Det funkar kanon!

Mozart vill ut och röra sig länge och håller gärna tempot uppe, medan Jonatan föredrar lugna promenader och inte fullt lika långa. Jag märker stor skillnad på Mozart just när vi tar promenader själva! Han är uppmärksam på ett helt annat sätt, lyssnar, är med mig och är jätteduktig och väluppfostrad! Jonatan är alltid duktig, oavsett, men Mozart blir lätt distraherad när jag är ute med båda samtidigt. När Jonatan har pinkat nånstans, ska han dit och pinka över direkt och han flamsar mest omkring.

Jag tror dessutom att det är nyttigt för både mig och hundarna att de får både enskilda promenader och promenader tillsammans! :-) De enskilda kan jag lägga allt mitt fokus på den jag är ute med!

Nu ska jag bara dricka upp kaffet, äta mina ägg, snöra på mig joggingskorna och sen bär det iväg! :-)

Inga kommentarer: