söndag 21 juni 2009

Sovit länge idag!

Idag har jag sovit riktigt länge! Jag brukar alltid vara sjukt trött i kroppen på söndagarna, under mina jobbveckor då s a s. Det gör faktiskt stor skillnad att sluta 08.15 på morgnarna istället för 07.15 som man gör vardagar. Så jag har bestämt mig för att söndagar ska jag aldrig ställa larmet tidigare än 18, så att kroppen får chansen att återhämta sig om den behöver, och jag vaknade strax innan 18, så det var nog ett klokt val! Känner mig bättre i kroppen nu! =)

Ska dra i mig lite kaffe och sen sticka till gymmet för ett snabbt pass! Ännu ett beslut jag tagit, nattveckorna blir det snabba och intensiva pass. Kommer att lägga fokus på träning under mina lediga veckor, och mest köra underhållsträning på jobbveckorna. Det finns inte lika mycket tid under dem, och sömn och vila är viktigare, för att orka, spara kroppen och undvika att köra slut på mig och bli sjuk.

Känner mig svullen och otäck i kroppen och förmodligen är det för att jag ska ha mens om ca en vecka, brukar alltid bli ett vätskemonster innan dess, så det är bara att gilla läget! ;-)

Inga kommentarer: