måndag 8 juni 2009

Hellre knarkar jag alvedon nonstop!


ÄN vänder mig till sjukvården! Jag går aldrig till någon läkare, har inte någon tilltro alls till sjukvården då jag inte har så bra erfarenheter av den.


MEN nu har jag varit jätteförkyld i nästan två veckor, haft ont i kroppen och inte orkat göra annat än sova dygnet runt när jag varit hemma! Har känt mig helt makalöst slut och tänkte att nu ringer jag för en gångs skull hälsocentralen och får en tid att kolla upp detta och kolla upp mina värden. Ringde nyss dit och förklarade läget för kvinnan jag pratade med.


Fick svaret att; jamen det är så mycket virus som går, det är inget man kan göra något åt! Och vädret blir man ju såå trött av! Kvinnan gjorde en bedömning av mitt läge, på en minut, över telefon! Hon måste ha en sjujäkla läkarutbildning OCH sjätte sinne?!?! Som kunde ställa en sådan snabb diagnos på en gång!


Känner mig som en liten femåring och känner mig helt dumförklarad. "Men lilla gumman" liksom. Detta är anledningen till att jag aldrig vill ha något med sjukvården att göra! INGEN kan få mig att känna mig så dum som de gör! Ingår det i deras utbildning att dumförklara folk och få dem att känna sig så pyttesmå som det bara går?


Jag VET det går inte att dra alla över en kam. Det finns säkert även jättemycket duktig personal inom sjukvården som har empati och har god hand med människor och är goda lyssnare. Eller så placerar de skithögarna i arbetet att ta emot telefonsamtal, så de blir av med en del patienter redan där.


Som sagt.. aldrig mer sjukvården!!! Hellre är jag då sjuk än har något med dem att göra! Eller borde man gå till en privat läkare kanske? De kanske bryr sig på ett annat sätt?! BLÄ!


Nu är jag så arg så nu kanske jag frisknar till av ren och skär ilska! Det kanske är DET som är deras metod?? Det är förmodligen "bara" en vanlig förkylning av det mer segdragna och jobbiga slaget. MEN det känns ändå sjukt att man inte ska få kolla upp sin hälsa om man vill! Tänk om man verkligen hade nåt skit i kroppen? Ordet förebyggande verkar inte finnas med i vokabulären på det där stället!


Jag hoppas innerligt att jag aldrig aldrig någonsin behöver ha något med sjukvården att göra!

Inga kommentarer: