lördag 6 juni 2009

Rädslor!

Rädslor är som en stor kloss som kommer och sätter sig i vägen för vissa saker! När man väl tar mod till sig och möter dem, så märker man oftast att den där klossen varken var så värst stor eller tung som man trodde! Och lättnaden när den är borta är enorm!

Många rädslor möter vi på i våra liv, och fler kommer det att dyka upp genom livet!

Vissa rädslor är som tankespöken ungefär. Ett sånt spöke har jag mött på idag. Jag har varit väldigt förkyld i över en vecka nu, trött och slut i hela kroppen. Då poppade en rädsla upp, ett sånt där hjärnspöke! Saken är den att förut genom åren var jag väldigt ofta förkyld, nästan konstant! Jag vet inte riktigt vad det hade att göra med, men förmodligen var det en kombination av mitt psykiskt dåliga mående som jag drogs med under många år av mitt liv, och parallellt med detta fungerade ju min mage aldrig värst bra och jag resonerar som så, att en mage som inte alls fungerar, kan inte ta upp näring till kroppen som den ska och därmed får inte kroppen någon chans att bygga upp någon riktig motståndskraft heller.

Det blev lite som en ond cirkel det där med mina förkylningar. Jag var ofta hemma från skolan pga att jag var så sjuk och jag kände konstant dåligt samvete över det, och all denna ångest och negativa tankar hjälpte knappast min kropp att må bättre.

Sedan dess har jag varit mer eller mindre sjuk genom åren, MEN senaste året har det varit bättre! Äntligen! Dels har jag börjat lära mig min mage lite bättre, vad som funkar och vad som inte gör det, och att jag inte kan slarva med mjölkprodukter - alls längre. För något år sedan uppsökte jag en chronopat. Visste inte riktigt vad jag skulle tro om denna metod som sådana utövar, så jag var lite skeptisk. Dock gick jag dit, och kom därifrån med en flaska örtdroppar, och av den kuren blev jag totalt däckad! Hostade och spydde upp tjockt slem konstant i 2 veckor! En riktig pärs, men efter den har jag faktiskt hållit mig förvånansvärt frisk! OCH de gånger jag blivit sjuk, har jag blivit tok-klen i ca 3 dygn, sen har det varit bra igen.

Därför känner jag nu den där lilla gnagande rädslan - nej, kommer jag att halka tillbaka i det gamla nu? Och bli sjuk sådär länge och ofta?? Jag VET att det är ett hjärnspöke och nu är det upp till MIG att skaka av mig det! FRISKA tankar ger en FRISK kropp! Vi människor besitter en sådan oerhörd tankekraft och vi använder så lite av den!

Det var längesedan jag använde mig av affirmationer och jag tror att det är dags att plocka fram dem igen! Tamejtusan! ;-)

Inga kommentarer: