tisdag 2 juni 2009

En hiss en diss & lite städning!

Ikväll ska jag ha städkväll eftersom jag FINALLYYYYY är lite piggare och börjar känna mig smått frisk! :-D (Yeeeeah)

Så fort jag ska städa hamnar jag vid datorn, vid TV:n, telefonen och annat som plötsligt blir väldigt intressant så fort skurmoppen ska fram! Just nu har jag lite matpaus och inmundigar lax! Jag älskar lax! Lax är både gott och nyttigt vilket gör den extra superduper(o)mega(3)bra!

DISS: Paris Hiltons new BFF!

Nåväl, för en stund sedan fastnade jag vid TV:n . En ny TV:serie - Paris Hiltons new BFF. Betyget på denna blir FET-DISS!! Jag kikade bara en liten stund, men vad jag kunde utröna var att Paris Hilton ska hitta en ny best pal genom denna TV-serie. Självklart är den bara ett nytt sätt att få ännu mera publicitet för henne, och människorna som sökt dit vill självklart också få en stund i rampljuset.

OK, de som sökt dit är vuxna människor, och den som gett sig in i leken får leken tåla, visst, visst. MEN vad ÄR detta för underhållning undrar jag? Deltagarna ska bedömas efter sitt utseende (?) och hur bra de passar i rampljuset och på röda mattan. Sen beror det väl på vem som är bäst på att slicka fröken Hiltons tiny ass!

Känns lite som ett gäng stackars vilsna tonåringar som inte hittat sin egen identitet och vill hänga med "innegänget" såna "som räknas". Som nån kass high-school-film, där töntarna trånar efter att få hänga med skolans kungar och drottningar. För såna ingår ju alltid i den typen av film. Vad är vinsten? Tappa bort sig själv ännu lite till? Syns man så finns man?

Sann vänskap baseras INTE på kriterier som dessa! Och jag fattar ju att detta knappast är poängen med denna miserabla blaj-TV-serie heller. Ändå stör den mig. Det är bara för mig att strunta i att titta på eländet - problem löst! Men behövde spy lite galla över den först!

HISS (MEGA-MEGA-HISS): CILLIT BANG!

Nu låter jag som en riktig tvättäkta housewife! Men jag är helt såld! På ett rengöringsmedel! Lite lätt hjärntvättad av reklamen har jag tänkt på det där medlet både en, två och flera gånger! Dock inte införskaffat det - förrän idag! Testade det direkt på en svart fläck jag inte kunnat få bort, på mitt vita vardagsrumsbord. Sprayade på lite och drog en gång med trasan - borta! Vips! Direkt!

Glad, häpen och imponerad Susanne! Toppbetyg! 9 av 10, kanske 10 av 10! Nu har jag sprayat hela badkaret och ska ta itu med det efter färdigställt blogginlägg! Jag kommer att känna mig rysligt, rysligt nöjd om det fungerar lika bra där! Om det är så bra som det visat sig vara hittills, kommer jag skura hela lägenheten med det! Rubbet! Cillit bang - överallt!

Jag är salig! Jag fånler som en gammal mysfarbror och känner mig sjukligt nöjd! Vad är detta? 30-årskris? Mognad? Galenskap? Nuförtiden behöver jag inga galna fester eller trånande karlar för att känna mig glad och nöjd, nä, det räcker med en flaska skurmedel av god kvalitet! FANTAAAASTISKT!!!!

Inga kommentarer: