onsdag 17 juni 2009

Skraj att äta..!

Min lilla mage kom aldrig igång igår, så jag fick ta 2 dulcolax till innan jag somnade. Imorse fick jag ÄNTLIGEN gå på toaletten! En enorm lättnad! Det är inte roligt alls när det blir helt stopp i systemet, när kroppen drar på sig så många kg vätska med grund av detta, att det knappt går att andas.. När det till slut inte går att äta någonting alls, då kommer illamåendet som ett brev på posten!

Nu har jag nyss vågat äta lite. De gånger det har tjorvat sådär mkt (och då är detta ändå en fis i rymden jämfört med tidigare år, när jag inte visste hur jag skulle hantera detta, eller vad som satte stopp. Då blev jag så dålig att jag kunde spy en vecka eller två i sträck), då blir jag skraj för att äta! Rädslan att det ska sätta stopp igen är stor. Men äta måste jag ju, det fattar jag ju. Ska vara försiktig nu i början och snäll med min lilla mage!

Nu hoppas jag att det flyter på utan alltför mycket krångel, att det fungerar ok! När magen lägger av är det som att hela kroppen lägger av, och det tar verkligen all min energi! Nu ska jag tänka förebyggande, äta sånt som jag mår bra av och som fungerar utan protester från kroppen! Kikade nyss på adlibris och ska se ut några böcker med recept för inspiration, som jag ska beställa! :)

Nu tror jag att jag vågar mig ut på promenad också, kan ju bli lite panik när man tagit tabletter, men nu tror jag att det är lugnt! ;)

Jisses vad jag snackar skit!! ;) Ha en bra dag alla därute!

Inga kommentarer: