måndag 1 juni 2009

Äntligen!

Äntligen! Idag vaknade jag upp och kände mig aningens piggare! Sov mest hela dagen, då jag inte kunde sova inatt, har sovit mest hela dagarna nu när jag varit förkyld, men det gör mig inte så mycket att dygnet är vänt, jag jobbar ju nätter så jag är van vid det.

Jag känner mig inte såpass att jag orkar ge mig ut på promenad eller dra igång en massa projekt, men jag känner mig på bättringsvägen iaf och det är galet skönt! Jag ska bege mig till affärn och handla när jag piggnat till lite och idel nyttigheter kommer att hamna i min korg! Har inte brytt mig nu när jag legat sjuk, ätit chips och glass och bara skräpat. Ibland behöver jag få skräpa lite och när jag är sjuk orkar jag sällan bry mig. Dock, så fort jag känner mig friskare i kroppen, känner jag avsmak för sånt där skräp! Kroppen känns som en soptipp!

Det är helt ok att skräpa till ibland, och då känner jag också hur suget efter bra, stärkande och nyttig mat kommer. Jag har svårt att förstå de som kan äta sånt där skräp dagligen och gilla det, samtidigt som jag kan förstå att det är ett invant sug. Kroppen blir så van vid allt salt, socker, tillsatser och andra skumma ämnen att kroppen tycker om det.

Jag märkte själv skillnaden när jag övergick från rostade nötter, smaksatta med salt eller andra kryddor. I början när jag käkade naturella, tyckte jag inte att de smakade just någonting. Nu är de dock mina favoriter! De smakar gott och äkta och de andra smaksatta smakar liksom bara för mycket på nåt sätt. Dessutom märker jag att de smaksatta i grunden smakar gammalt och torrt! De naturella känns mycket mjukare och färskare.

Nog om det! Jag känner mig som en riktig skräphög och är laddad för nya FRISKA TAG! :-D

Inga kommentarer: