fredag 12 juni 2009

Lyssna på kroppen!

Det där med att lära sig att lyssna till sin kropp - är svårt tycker jag! Idag har jag lyckats riktigt bra hittills dock! Jag vaknade pigg imorse och gick en riktig långpromenad med Mozart! Sen har jag dock känt mig trött i min lilla kroppkaka. Har bara tagit det lugnt och vilat och gosat med hundarna! Riktigt mysigt! Idag känner jag att jag bara vill vara hemma, gå i mysbrallor hela dagen och inte planera in någonting alls! Ibland behöver jag en sån där slappardag. En dag då jag bara tar allt som det kommer och tar det lugnt! Skippar smink och fixa håret å allt sånt, bara ÄR.

Känner att jag behöver vara för mig själv idag. Vila när jag vill, inte behöva säga ett enda ord till någon, bara mysa med hundarna och njuta av deras och mitt eget sällskap! Jag är så glad att jag trivs bra i mitt eget sällskap, ibland kanske nästan lite för bra! ;-) Jag mår så gott av att bara pyssla på hemma för mig själv! Ibland behöver jag det, för att ladda batterierna, få lite ny kraft och sedan orka vara social igen! :-)

Inga kommentarer: