onsdag 17 juni 2009

Vad som räknas här i livet!


Vad som räknas här i livet, är lite olika för olika människor!

Såg nyss "my super sweet 16" på MTV. Handlar om en rik människas 16-årsfest, som skall vara något alldeles enastående och "det största hittills som hänt i hennes liv".

Inför festen funderade tjejen i programmet på vilka hon skulle bjuda in till festen. Några av kommentarerna som sades var "Inga, fula, inga feta, man vill ju inte ha med några loosers liksom". Antar att all yta och alla dessa pengar är vardag för dessa människor. Men om detta är synonymt med att ha den där inställningen, så är jag då mycket hellre en fattig lus om det skulle vara så!

Det gör ont i hjärtat och själen när jag hör såna där saker! Jag är glad och innerligt tacksam över att jag själv inte är sådär. Visst - jag är inte mer än en människa, jag har mina goda och mindre goda sidor, jag är inte stolt över allt jag sagt eller gjort alltid, men jag hoppas och tror att jag ändå är en ganska ödmjuk och öppensinnad människa!

Jag älskar människor med stora hjärtan! Människor som bjuder på sig själva! Människor som välkomnar livet och människorna i det! Människor som vet vad som verkligen är av värde i livet!

Jag har den otroliga förmånen att ha alldeles underbara människor omkring mig i mitt liv! En helt fantastisk familj och fantastiska vänner! Människor med stora varma hjärtan, som älskar mig precis så som jag är!

Jag är glad och tacksam över att finnas och få vara jag! Jag älskar "mina" människor!! Och ärligt talat skiter jag i att de som jag har någon dålig dag då och då, om de går upp eller ner i vikt, om de gör misstag eller trampar lite snett ibland! För man är inte mer än en människa - varken jag eller dem! Jag älskar mina vänner och min familj så som de är! Både när de är starka och när de är svaga! :-)

Sann vänskap är inte att man alltid ska vara överens, alltid tycka lika, aldrig hamna i luven på varandra. Det är att älska varandra - med allt det goda, OCH fel och brister!

4 kommentarer:

Linda Byström sa...

Tusen tack för din gulliga kommentar! Kram Linda

Anders Stävhag sa...

Så underbara och sanna ord! Kram

ingela plingela sa...

Alltid lika givande att läsa dina ord :-) Kram Vännen!

Susanne Löfgren sa...

KRAM älskade fina Ingela! =))